Skoki tandemowe to rodzaj skoków spadochronowych, w których początkujący skoczek lub ewentualnie „pasażer” jest dołączony do instruktora tandemu, jaki jest odpowiedzialny za większość nawigacji i inspekcji w czasie zejścia. Skoki spadochronowe w tandemie są modnym doborem dla początkujących skoczków spadochronowych, albowiem zezwalają jednostkom zaznać dreszczyku uczuć związanych ze spadochronem bez potrzeby intensywnego szkolenia – skok spadochronowy poznań. Wprawa w skokach spadochronowych w tandemie w większości wypadków zaczyna się od odprawy nauczyciela, w czasie której pasażer jest zapoznawany ze sprzętem, który będzie używany, i zapoznawany z procedurami, jakie będą egzekwowane w trakcie skoku.
Pasażer jest w następnej kolejności zakładany na uprząż, która jest zespolona z uprzężą instruktora, a dwie jednostki są zespolone ze sobą za pomocą szeregu linii i karabińczyków. Po wypróbowaniu sprzętu i przygotowaniu pasażera do lotu para tandemów wsiada do samolotu oraz wznosi się na wysokość około 13 000 stóp. W owym momencie szkoleniowiec udostępni pasażerowi kilku ostatnich komend, a później otworzy drzwi samolotu, pozwalając parze wyjść na otwarte niebo.
W czasie luźnego spadania w powietrzu nauczyciel i pasażer osiągną prędkość około 120 mil na godzinę, zanim szkoleniowiec otworzy spadochron na wysokości około 5000 stóp. Od tego momentu instruktor przejmuje kontrolę nad zejściem, delikatnie prowadząc parę na ziemię, podczas kiedy pasażer admiruje zapierające dech w piersiach krajobrazy i cieszy się uczuciem nieważkości. Po wylądowaniu para tandemów jest witana przez obsługę naziemną, jaka pomaga w kasowaniu oprzyrządowania oraz daje wszelkie dodatkowe wsparcie, jakie może być potrzebne.
Cały skok spadochronowy w tandemie trwa z reguły około dwóch godzin od początku do końca, w tym odprawa, lot samolotem oraz osobiście zjazd. Skoki spadochronowe w tandemie są uważane za stosunkowo pewną działalność, z niskim wskaźnikiem przypadków lub ewentualnie urazów. Wynika to częściowo z faktu, iż dydaktyk jest odpowiedzialny za większa część nawigacji oraz kontroli w czasie zniżania i jest przeszkolony w zakresie radzenia sobie w przeróżnych sytuacjach awaryjnych.