Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Świadectwo energetyczne dla domu – w jaki sposób będzie można go szybko zrobić

Piotr Szymański
0 komentarzy

Jedną z wielu różnych rzeczy, które są do załatwienia przy sprzedawaniu mieszkania czy domu, jest certyfikat energetyczny. Ten dokument wymagany jest przy tego typu transakcjach, zresztą podobnie jak w przypadku wynajmu. Nowo budowane obiekty powinny już dysponować świadectwem, zaś właściciele starszych będą się musieli postarać o nie. Na szczęście obecnie nie ma żadnego problemu, aby to załatwić, ponieważ na rynku w naszym kraju funkcjonuje wiele firm świadczących tego typu usługi. Podczas wyboru takiej firmy należy jednak na kilka istotnych kwestii zwrócić swoją uwagę. Przede wszystkim osoba zajmująca się zleceniem musi posiadać odpowiednie uprawnienia do tego, w przeciwnym wypadku zrobiony dokument nie będzie ważny.

Dla wielu osób duże znaczenie mieć też będzie cena, lecz akurat tutaj sytuacja jest dość dobra. Ze względu na dużą konkurencję ceny wykonania certyfikatów cały czas spadają. Obecnie można taki dokument wykonać już za kwotę poniżej dwustu złotych, jeżeli będzie on dotyczył niedużego mieszkania czy domu. W przypadku większych obiektów kwota może nieco wzrosnąć, lecz z reguły nie przekroczy tysiąca złotych. To w dużym stopniu jest rezultatem tego, że wszystko można załatwić zdalnie. Aby przygotować Świadectwo energetyczne lokalu nie trzeba będzie dojeżdżać na miejsce i oglądać danego obiektu.

Zupełnie wystarczy jeśli właściciel prześle komplet dokumentów, a także kilka odpowiednio wykonanych zdjęć. To pozwoli na policzenie wszystkiego co jest potrzebne, i podesłanie opracowania zamawiającemu. Istotne jest przy tym to, żeby przesłane informacje były zgodne ze stanem faktycznym. Jeśli będzie inaczej i zostanie to wykryte, to liczyć się trzeba z różnymi karami. W zależności od oczekiwań zrobiony dokument otrzymać można w wersji elektronicznej lub papierowej. W obu przypadkach będzie on musiał zawierać wszystkie niezbędne informacje, w tym nadany w centralnym rejestrze numer. Ważność świadectwa wynosi dziesięć lat i po upływie tego czasu trzeba go ponownie zrobić, chyba że w międzyczasie przeprowadzone zostaną jakieś większe prace remontowe.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

You may also like

Dodaj swoją opinię